dimanche 16 décembre 2007

Tillbaka fran Paradiset






Har haft underbara dagar pa Similan Islands. Det borjade dock inte sa bra. Sent kvallen innan vi skulle aka fick jag en konstig krampsmarta i nedre delen av magen nar jag kissade, konstigt. 30 min senare var det dags igen, och da trillade poletten ner-urinvagsinfektion! Mitt livs forsta. Hade med mig en sorts antibiotika men den funkade inte pa E.coli, apoteken var stangda och hann inte oppna innan vi akte dagen efter. Sa, det var bara att gilla laget. Tur i oturen att vi skulle snorkla iaf, man kan kissa sa ofta man vill i vattnet. Vi akte motorbat i 1.5 h tillsammans med 20 andra och tankte att det har blir nog inte sa bra som vi hoppats, ligga och trangas med en massa folk i vattnet. Kom sen fram till turkost vatten, kritvita strander och mkt god sikt under ytan. Tror att det ligger valdigt nara min bild av paradiset.

Det visade sig att alla utom vi plus ett par runt 60ar bara var pa dagsutflykt. Efter lunch och incheckning i vart talt akte vi med en stor dykbat och 5 anstallda till forsta on och ett riktigt fint dyk. Det bjods pa kall dricka, kaffe, frukt och kakor mellan dyken och vi madde som prinsar. Sen at vi kvallsmat pa baten innan vi blev avslappta vid vara talt. Jag hade ett litet skavsar efter mina fenor pa ena tan vilket under natten gjorde mer och mer ont, samtidigt var jag uppe och kissade 5ggr. Kl 8.30 nasta morgon bar det av igen, inte helt utvilad... Tan rod, svullen, varm. Overvagde att ta mina antibiotika som skulle funkat mot det har, men bestamde mig for att avvakta. Knaprade Voltaren under dagen for att kunna anvanda mina fenor over huvud taget. Sag mkt fisk under dagen men inget exceptionellt (forutom en 2m stor svardfisk, maktigt!) och dagen fortlopte som foregaende dag.

Idag var tan battre efter att jag tomt ut lite var, daremot ont i magen istallet... Gick dock over efter frukost och sen bar det av igen, den har gangen bara jag och Adrien pa baten. Vi fick en specialdesignad dag efter vara onskemal, och det blev perfekt. Sag en revhaj pa jakt efter mat, tre skoldpaddor (varav en 2m bort), stora "jackfish", barracudor, + flera andra sorters mindre tropikfiskar som vi inte sett tidigare. Akte tillbaka till Khao Lak vid tre, den enda aterstaende krampan ar ett skarsar under foten som gor att jag haltar lite + en fortsatt svullen ta. Sammantaget en mkt bra helg trots galopperande smartor.

Imorgon aker vi till Phuket for att ta flyget till Chiang Mai. Dar hoppas vi pa lite kultur, vandring och klattring.

kram Anna

Aucun commentaire: